Mācos mājās

Aizvadītas pirmās attālināto mācību nedēļas. Tās raksturo ne tikai fiziska distancēšanās, bet arī vairāki veiksmīgi atradumi virtuālajā komunikācijā un meklējumi skolēnu, vecāku un skolotāju turpmākai sadarbībai. Lai veidotu veiksmīgu mācību procesu, iepazīstināsim ar pieredzi un grūtībām, kas radusies domājot par attālinātu mācību procesu. Šoreiz – skolēnu viedoklis pēc divām mājās aizvadītām mācību nedēļām.

Foto: no Paulas (2.a kl.) personigā arhīva

Skolēnu pārdomas gan stāsta par pozitīvo pieredzi vecāku, skolēnu un skolotāju lomu jauniešu ikdienā, gan atklāj gan grūtības, kas radušās mācību procesā. Priecāsimies par katru veiksmes stāstu, domāsim, kā pārņemt sev noderīgo un sniegt ikvienam nepieciešamo atbalstu mācību procesā. Paldies visiem, kas palīdz skolēniem palikt mājās un sekmīgi mācīties! Izturību un pacietību, lai visi kopā  “apturētu to draņķi” un atkal satiktos skolā!

Ar dažiem izrakstiem no 7.b klases vēstulītēm dalījās skolotāja Daina Blūma.

Tātad no sākuma, kad es uzzināju, ka būs mājmācības, es biju gan šokā, gan priecīga. Pirmā nedēļa man šķita grūta, jo nesapratu, kas kā jādara, bet tad pieradu. Vienīgais man grūtības iet ar tiem word uzdevumiem, bet man vieglāk ir aizsūtīt bildi ar mājasdarbu e-klase. Ir arī grūtības ar dažiem mājasdarbiem, palīdzību prasu skolotājām un vecākiem. Protams ir garlaicīgi mājās sēdēt, jo gribas nedaudz uz skolu, un vieglāk ir pajautāt skolotājai, nevis rakstīt. Pats šausmīgākais ir tas, ka būs jāmācas mājmācībās vēl 2 mēnešus… (Kristiāna)

Tātad, kā man gāja tālmācībā!

  • Es pirmo laiku kavēju ar nodošanu.
  • Es īsti nevarēju laicīgi piecelties.
  • Tagad sanāk piecelties laikā, bet vienalga dažreiz nepieceļos laikā.
  • Es vienalga visbiežāk kavēju ar nodošanu.
  • Bet tā viss kopā ir tīri normāli, izņemot vairākus “n”. (Karīna Keita)

 

Šajā attālināto mācību procesā man ir gājis:

  • labi, jo visu saprotu;
  • ir bijušas neskaidrības ar uzdevumiem internetā;
  • ļoti grūti ir sadalīt datoru, jo arī mammai darbs pie datora;
  • apjomīgi mājasdarbi, kas prasa ļoti daudz laiku;
  • labāk ietu skolā, kur skolotājs paskaidro, jo ne visu uzdoto bez skolotājiem uzreiz var saprast. Es šo nedēļu vērtēju salīdzinoši pozitīvi. (Toms)

Man mācības padodas labi, jo neskaidros jautājumus ir iespējams pajautāt vecākiem. Esmu iemācījies organizēt savu laiku. No rītiem kā pieceļos, tad paēdu brokastis un sāku mācīties. Esmu ieviesis blociņu, kurā pierakstu katras dienas veicamos darbus un atzīmēju, kad tie ir paveikti. Tā es izvairos no aizmiršanas kaut ko nosūtīt skolotājai, jo vienu reizi gadījās, ka uzdevumu izpildīju, bet aizmirsu nosūtīt. Salīdzinot ar mācībām skolā, man labāk patīk mācīties mājās, jo varu pagulēt ilgāk, bet ir grūti visu atcerēties un paturēt prātā, lai viss tiktu izdarīts laikā, pareizā programmā un pareizā vietā iesniegts. Man nepatīk, ka katrā priekšmetā ir savādāki noteikumi, kur un kas ir jāpilda, un kādā veidā vai programmā ir jāiesniedz.Kopumā šo mācību gadu esmu ar mieru nobeigt šādi un mācīties mājās, bet septembrī tomēr gribētu atgriezties skolā. (Oskars)

Nedaudz par pēdējām divām nedēļām!

Gāja visādi! Man ļoti patika, ka varēju izplānot savu laiku un vairāk pavadīju laiku ar ģimeni vai darot lietas pa māju! Man bija arī tēmas, kuras bija grūti saprast bez detalizētas informācijas, tādēļ tēmu bija grūtāk saprast! Gandrīz visi skolotāji bija ļoti atsaucīgi un visu paskaidroja! Visvairāk man patika pildīt uzdevumus uzdevumos.lv, jo man tas šķita ļoti interesanti! (Letīcija)

Manas domas par tālmācību ir viduvējas. Man patīk tas, ka mēs varam celties, kad gribam un galvenais ir tas, lai izpilda visu, kas ir uzdots. Man nepatīk tas, ka daži skolotāji uzdod daudz nesaprotamus uzdevumus. Aizvakar informātika bija ļoti nesaprotama un grūti izpildāma. (Markuss Raitis)

Teikšu, ka šīs pirmās nedēļas ir gājušas interesanti. Daži priekšmeti ir diezgan viegli izpildāmi, bet piemēram bioloģija un informātika, ne visai. Protams, ir forši pildīt skolas darbus mājās, jo varu atpūsties, kad vēlos, bet šajā situācijā tomēr gribētos atpakaļ uz skolu, satikt gan draugus, gan skolasbiedrus. Man patīk, ka matemātikas skolotāja jauno vielu sūta ar pašas ierakstīto video. Tas tiešam labāk palīdz izpildīt dotos uzdevumus un apgūt šo jauno vielu. Kopumā nav tik slikti, bet ne visai patīk lielāko daļu laika sēdēt mājās. (Melānija)

Kopumā par tālmācību varu teikt, ka tagad pie mācībām sanāk pavadīt daudz vairāk laika nekā agrāk. Daudz palīdz mamma, viņa grib, lai visu izdaru labāk, vairākas reizes pārliecinos par kāda uzdevuma atbildēm. Esmu priecīgs, ka tagad vairāk laika varu pavadīt ar ģimeni, mazo brālīti un māsu. Ar māsu daudz sportojam un laiku pavadām ārā, skrienam pa mežu, braucam ar riteņiem. Bieži ar tēti spēlējam bumbu. Pēc mammas ieteikuma esmu izveidojis katram priekšmetam savu mapi, kur lieku izpildītos darbus un skolotāju atsūtītos uzdevumus, teorijas. Ceru, ka drīz tas vīruss atkāpsies no Latvijas, un viss atgriezīsies iepriekšējās sliedēs, jo ļoti pietrūkst hokeja, treniņu  un skolas dzīves. (Markuss)

Sagatavoja: Anda Zariņa