Izglītojošs pasākums “Vecrīgas pētnieks”

Programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros septīto klašu skolēni piedzīvoja aizraujošu Vecrīgas vēsturiskā centra un VEF tehnikas muzeja iepazīšanas spēli, ko vadīja  SIA “Prima Tour” aizrautīgais vēstures pētnieks un Aleksejs Lukjančikovs. Skolotāja Daina Blūma rosināja skolēnus izvērtēt pieredzēto un pārdomas par nodarbībā atklāto uzrakstīt kā pārspriedumu latviešu valodas stundā.

Foto: D.Blūma

Gatavošanās teju 4 stundu garajam vēstures iepazīšanas pasākumami sākās dienu iepriekš, audzināšanas stundas laikā, domājot par laika apstākļiem piemērotu apģērbu un iepazīstot Vecrīgas karti viedierīcēs.

Pasākumu veidoja divas daļas – VEF Kultūras pils un Tehnikas muzeja izzināšana un fotoorientēšanās spēle Vecrīgā. Dinamiku pasākumam piešķīra komandu sacensības visa pasākuma laikā. Tehnikas muzejā skolēni darba lapās atbildēja uz jautājumiem, savukārt  orientēšanās spēlē komandas meklēja Rīgas vēsturiskajam centram raksturīgus objektus. Nodarbības mērķis bija veicināt skolēnu interesi par Rīgas vēsturi dažādos aspektos un veicināt sociālo prasmju pielietojumu neierastās situācijās.

Divas labākas mūsu skolas komandas, kas abos uzdevumos bija ieguvušas vislielāko punktu skaitu, 16.decembrī kopā ar citu skolu veiksmīgākajām Vecrīgas pētniekiem dosies uz Boulinga centru. Pārējo skolēnu ieguvums, kā liecina skolēnu atsauksmes, ir jaunas zināšanas par tehnikas vēsturi un Rīgas arhitektūru, kopā ar klasi jauki pavadīts laiks, idejas turpmākām izklaidēm kopā ar draugiem vai ģimeni vai arī iegūtas tūrisma ceļojumam noderīgas prasmes.

No sākuma mēs nokļuvām VEF Kultūras pilī, kur mums notika ekskursija, kurā mēs apskatījām visas telpas. Gids pats daudz ko pastāstīja, ko es iepriekš nebiju zinājusi. Visvairāk man patika muzejā, jo tur bija ļoti interesants fotoaparāts. Tad mēs nokļuvām Vecrīgā, kur mums notika orientēšanās. Man vienmēr ir patikusi orientēšanās un tajā dienā tas nebija izņēmums. Bija doti 8 uzdevumi un astoņi galapunkti. Bija jānokļūst līdz noteiktam punktam un jāatbild uz vienu jautājumu un pie noteikta objekta jānofotogrāfējas. Mēs ar savu komandu izpildījām pilnīgi visu, par ko es esmu ļoti lepna. Kopumā man šis pasākums ļoti patika, un es uzzināju daudz ko jaunu, ko nākotnē varēšu izmantot. Es noteikti visiem ieteiktu apmeklēt šo pasākumu. (Letīcija )

… VEF muzejā visinteresantākā darbība man šķita meklēt atbildes uz jautājumiem, kuri bija mums doti. Tālāk devāmies uz Vecrīgu. Tur mums bija paredzēta fotoorientēšanās. Mums iedeva objektu aprakstus un arī karti, lai būtu vieglāk orientēties. Drīkstēja izmantot telefonus. Grupā mēs visas bijām meitenes, tāpēc mums bija laba sadarbība un darbs gāja ātri uz priekšu. Vecrīgu nepazinām, tāpēc tas bija izaicinājums visām. Katram objektam mēs atvēlējām 10 minūtes, bet uz beigām, kad no objekta līdz objektam atstarpes (attālumi) bija lielākas sākām skriet, lai ietaupītu laiku. Kad mēs pabeidzām visus 8 uzdevumus, skrējām gar Daugavu uz satikšanās punktu un finišējām kā 2. komanda. Es esmu ļoti pateicīga, ka tika dota šāda iespēja pamēģināt ko jaunu. Nākotnē noteikti vēlēšos pamēģināt fotoorientēšanos kopā ar savu ģimeni. Manuprāt, šis ir labs veids, kā pavadīt brīvo laiku. (Megija)

… mūsu grupai īsti nebija nekādu piedzīvojumu, jo viss bija OK [labi]. Mēs mierīgi staigājām un meklējām objektus. Manas pārdomas par pasākumu – man ļoti patika kā pasākums bija organizēts, man patika, ka pastāstīja par telefoniem. Man vis- visvairāk patika orientēties pa Vecrīgu un meklēt kultūras objektus, jo vajadzēja meklēt kartē, kur atrodas. Vajadzēja domāt un strādāt komandā, un mums tas ļoti labi sanāca. (Rojs)

Sveicam 1.vietas ieguvējus  – 7.a klases komanda (Rainers Kokarevičs, Rainers Vizulis un Arvils Vladimirovičs, 7.b klases komanda (Markuss Raitis Jaksts, Markuss Sieradzkis, Francis Fedorovičs, Toms Močāns) un apvienotā abu klašu komanda (Rojs Alens Ālups, Ritvars Ivanovs, Kristers Ansons), kuri mērosies spēkiem boulinga zālē. Priecājamies kopā ar 2.vietas ieguvējām Letīciju Mikši, Elizabeti Štālbergu, Melāniju Rozīti, Megiju Vilku, Nikolu Gorbāni, Denīzi Kirilovu un Beāti Kanopacku.

Sagatavoja:

A.Zariņa

Programmas “Latvijas skolas soma” koordinatore