Animācija aizrauj

Otrdien ESF projekta “Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” ietvaros skolu apciemoja biedrības “MultenKulten” pārstāvji Krastīna un Ivars, lai iepazīstinātu 3. un 4. klašu skolēnus ar profesijām animācijā.

Karjeras nodarbībai “Profesijas animācijā” vaidoja lekcija un radošās darbnīcas mazākās grupās. No rīta visi 3.-4.klašu skolēni Svētku zālē bagātīgi ilustrētā lekcijā teorētiski iepazina Latvijas populārākās animācijas studijas un dažādu profesiju pārstāvjus, kas piedalās animācijas filmu tapšanā. Tāpat skolēni noskatījās vairāku populāru vai mazāk zināmu Latvijā tapušu animācijas filmiņu fragmentus un  mācījās atšķirt zīmēto un leļļu animāciju. Pēc lekcijas visas klases piedalījās radošajās darbnīcās, kur ne tikai uzzināja par animācijas filmu veidošanas pamatprincipiem, bet varēja tos izmēģināt grupu darbā.

To, cik skolēniem noderīga, saprotama un pārdomas par profesijām rosinoša bija šī nodarbība, palīdz izprast 3.b klases atsauksmes, kas skolotājas Baibas Burmistres vadībā tika rakstītas uzreiz pēc piedalīšanās radošajā darbnīcā.

Man ļoti patika, kā viņi (Kristīna un Ivars) par to pastāstīja. Es sapratu, cik tas ir grūti parādīt katru kustību un emociju. Mēs grupā uztaisījām tikai dažu sekunžu multeni, bet es saprotu, ka režisoram ir jātaisa 1 stundas vai 2 stundu filma, un tas ir ļoti grūti, tas aizņem daudz laika. Es esmu ļoti priecīga par paveikto.

(Dorisa)

Man ļoti patika, mēs varējām uzzināt kaut ko jaunu par filmu montēšanu, un vēl mēs varējām uzzināt, kā viņus sauc, kuri montē filmu.

(Līva)

“Profesijas animācijā” man patika. Visvairāk man patika taisīt mūsu komandas filmu.

(Markuss)

Man ļoti patika pasākums, es uzzināju daudz ko jaunu. Piemēram, ka filmas nav tik viegli taisīt.

(Raivis)

Es uzzināju, ka pats var uztaisīt filmiņu. Man ļoti patīk nozīmēt (kopēt tēlus uz gaismas galda), ļoti! Es uzzināju daudz lietas par mākslu.

(Elza)

Es uzzināju kā var uztaisīt filmiņu. Es uzzināju, ko izmanto, lai uztaisītu filmiņu. Ja gribētu taisīt filmiņu, tad daudz jādomā, lai arī citiem patiktu multene vai animācijas filma. Arī daudz jāzīmē, tāpēc ir jāiet mākslas skolā vai pulciņā.

(Anete)

Man patika šis pasākums, es daudz ko jaunu uzzināju. Pirms tam es neko daudz nezināju, bet tagad zinu. Es uzzināju, ka tāda profesija ir. Es arī gribētu strādāt par animatora asistentu vai arī vienkārši par animatoru. Man ļoti patika Bize un Neguļa. Man patīk zīmēt un taisīt filmiņu.

(Lauma)

Es uzzināju, ka lai uztaisītu veselu multeni vajag daudz kadrus. Un vēl vajag būt pacietībai. Es arī uzzināju, ka grūti,  – no plastilīna nevar taisīt uz zaļā fona zaļu cepuri, vai pogu, jo vajag to zaļo fonu izdzēst, tad arī cepure vai poga paliks caurspīdīga.

(Samanta)

Man patika kā mākslinieks zīmē. Es uzzināju, ka par animatoru strādāt ir grūti. Es uzzināju, ko dara animators un viņa asistents. Man ļoti patika mākslinieka profesija, es gribētu būt mākslinieka vietā. Man patika taisīt filmiņas, bet es gribētu taisīt ilgāk. Man patika ļoti mūsu filmiņa. Es tagad zinu, cik viss jādara rūpīgi. Es gribētu strādāt jebkurā profesijā, kura ir saistīta ar animāciju. Man ļoti gribas pajautāt kādam animatoram daudz jautājumus.

(Emīlija)

Man ļoti patika šis pasākums, šis pasākums ir labākais uz kuru es esmu bijis. Es gribētu kļūt par animatoru.

(Mārtiņš)

Es ar Nilu, Raivi, Samantu un Līvu izveidojām stāstu par Lupatiņiem un krokodilu. Es uzzināju, ka ir tādas pultis, ar kurām var filmēt multenes. Man patika taisīt pasaku, es vēl gribēju zīmēt, bet beidzās stunda. Es gribētu iet vēlreiz. Vispār, vai mēs iesim vēlreiz?

(Kate)

Man ļoti patīk klausīties. Es uzzināju, ka vajag ļoti daudz strādāt, lai taisītu animāciju. Varbūt mēs varētu būt mākslinieces meltenēm. Jo man patīk zīmēt un es varētu taisīt multeni. Jo man patīk darboties. Man ļoti patika un bija interesanti. Man attīstījās galva, jo es darīju līdzīgi kā rokdarbos. Man ļoti patīk rokdarbi. Es vēl uzzināju, ka animācijā vajag gan zīmēt, sataisīt, izdomāt. Galvenais ir jāzīmē pirms tu sāc strādāt par animācijas darbinieku. Man patīk nodarboties ar aplikāciju papīriem.

(Nikola)

Es uzzināju, ka animācijas filmas nefilmē, bet fotogrāfē. Ļoti interesanti. Man bija tāda sajūta, ka es esmu slavens un manu filmu ieliek televīzijā, un vēl domāju, ka esmu liels un pieaudzis.

(Nils)

Man patika 1.daļā klausīties par animāciju. Nepatika tas, ka ir diezgan maz laika taisīt filmu. Bet citādi patika!

(Eduards)

Es daudz zināju no teiktā, tāpēc bija nedaudz garlaicīgi, bet filmu taisīt bija ļoti interesanti.

(Roberts)

Es uzzināju, ka multenes taisa no fotogrāfijām un ar papīra cilvēciņiem. Man patika taisīt multeni un zīmēt. 

(Keitlīna)

 

Es uzzināju to, ka liekot figūriņas uz galda un vienkārši nofotogrāfējot var uztaisīt animācijas filmas. Vēl es uzzināju to, ka visam jābūt perfektam.

(Samanta)

 

Sagatavoja:

Anda Zariņa

pedagogs karjeras konsultants