Skolēnu pārdomas pēc izrādes “Vilks”

Dienā pēc pavasara brīvlaika 1. un 2. klašu skolēni piedalījās zīmējumu teātra izrādē “Vilks”. Mākslinieki skolā viesojās programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros. Zīmējumu teātris ne tikai iepriecināja un izklaidēja, bet arī izglītoja un rosināja pārdomas visiem, kas piedalījās.

Izrādē gūtie iespaidi tika pausti gan sarunās ar skolotāju un klases biedriem, gan veicot uzdevumus mācību priekšmetu stundās. 2.b klases skolēni, skolotājas Biabas Burmistres rosināti, rakstīja par savām sajūtām un vēlmēm izrādes laikā, pabeidzot tādus teikumus kā  “Izrādē man vislabāk patika…” vai “Es būtu vēlējies, lai ….”. Savukārt 2.a klases skolotāja Lolita Ozoliņa latviešu valodas stundā mudināja bērnus atcerēties un uzrakstīt 10 lietas vai atziņas, ko viņi uzzinājuši un iemācījušies zīmējumu teātra laikā.

Apkopojot skolēnu rakstīto, nojaušams, ka biežāk kavējušās pie draudzības un sadarbības gan cilvēku sabiedrība, gan dabas pasaulē, gan arī kā šīs attiecības atspoguļojas mākslas pasaulē. Bērniem no visa izrādē redzētā vislielākais pārsteigums bijis tas, ka vilks varot būt arī labs. Gūtas dzīvei noderīgas atziņas (Mariana,  Dace, Jēkabs u.c.), radušies jautājumi (piem., Braiens) vai apgūti jauni latviešu valodas vārdi (Nikija). Dažiem izrāde bija devusi impulsu nākotnes profesijas izvēlei  (piem., Linda) vai pārdomām par mākslinieka amatu.  Atziņas, atklāj skolēniem aktuālo, raksturo viņu izpratnes līmeni un intereses.

Publicējam otro klašu skolēnu rakstīto, ceram, ka 2.klases vecākus tas rosinās nesteidzīgai sarunai par teātri vai ģimeniskai gleznošanas stundai.

Izrādē mani iepriecināja skaistie zīmējumi. Es vēlētos, lai izrāde būtu bijusi garāka. Man patika kādā veidā viņi stāstīja teikas un pasakas. Man arī ļoti patika, ka mums ļāva krāsot un zīmēt uz sienas.

Paula, 2.b.kl.

Izrādē man patika varoņi. Man gribējās, lai pastāsta par bildi. Man patika bilde! Bilde bija ļoti skaista un aizraujoša. Es pazinu katru varoni.

Elza Estere, 2.b kl.

Mani iepriecināja, ka izrāde bija pamācoša. Es būtu vēlējusies, lai izrāde ir vēl ilgāka būtu! Izrādē ļoti daudz bija pieminēts vilks. Bet izrāde bija interesanta un ļoti pamācoša, un jautra, var pateikt, ka izrāde bija izcila un teicama.

Lauma, 2.b kl.

Izrādē mani iepriecināja ticējumi, zīmējumi, teikas. Es būtu vēlējusies, lai izrāde būtu īsāka, tāpēc, ka man apnika.

Samanta, 2.b.kl.

Izrādē mani iepriecināja aktieri, viņi bija jautri. Es būtu vēlējusies, lai būtu vēl vairāk jautru aktieru! Man ļoti patīk tie aktieri!

Laura, 2.b kl.

Izrāde mani iepriecināja, jo bija interesantākā. Šajā izrādē viss bija par vilkiem.

Anete, 2.b.kl.

Mani iepriecināja gleznotāja. Es būtu vēlējusies, lai tā ir īsta daba. Man patika, ka varēja pazīmēt. Man nepatika, ka pirmklasnieki ķēpāja to zīmējumu un citi rakstīja uz zīmējuma. Man nepatika, ka bērni dīdījās un runāja beigās un es neredzēju.

Nikola, 2.b kl.

Man patika, ka izrāde bija ļoti smieklīga. Es būtu vēlējusies, lai tā būtu vēl smieklīgāka!

Martins, 2.b. kl.

Izrādē, mani iepriecināja, ka varēja zīmēt. Es būtu vēlējusies, lai varētu paši zīmēt. Man patika dziedāt. Man patika zīmēt. Man nepatika, ka citi ķēpā zīmējumu.

Keitlīna, 2.b.kl.

Izrādē man patika, kā lapsai iekoda astē. Es būtu vēlējusies, ka izrādē būtu vairāk par citi dzīvnieku.

Fēliks, 2.b.kl.

Mani iepriecināja, ka spēlēja flautu. Man patika, ka tur bija minēts vilks. Es būtu vēlējusies, lai viss būtu mazliet krāsaināks.

Emīlija, 2.b kl.

Mani iepriecināja vilks. Es vēlējos, lai mēs būtu krāsojuši pirmie. Tur bija ļoti “forši”, kad aitu gans izlikās, ka ir atnācis vilks. Vēl man ļoti patika tad, kad spēlēja flautu.

Kate, 2.b kl.        

Izrādē mani iepriecināja vilks, man patika mūzika.

Raivis, 2.b.kl.

Mani iepriecināja aktieri un zīmēšana uz sienas. Man ļoti patika, tāpēc ka bija ļoti interesanti. Es vēlētos. Lai aktieri pasaka savus īstos vārdus.

Dorisa, 2.b kl.

Izrādē mani iepriecināja tas, ka tur zīmēja uz sienas un tur bija diezgan jautri aktieri. Izrādē es uzzināju, ka vilks un vilciens ir brālēni. Man ļoti patika, ka izrāde beidzās un varēja zīmēt uz sienas. Man nepatika, ka krāsas ļoti grūti mazgājās no drēbēm. Es būtu vēlējusies būt viena no astoņiem mazajiem vilcēniem.

Emīlija, 2.b.kl.

Mani iepriecināja zīmējums. Es būtu vēlējusies, lai arī es varētu piedalīties izrādē. Man nepatika, ka citi izlaboja manu zīmējumu. Es gribētu, lai tur būtu arī spēles.

Jānis, 2.b kl.

Vēlējos, lai būtu garāks teātris. Man patika visa izrāde. Man nepatika, kad varēja krāsot. Es uzzināju, ka lācis ar vilku ir draugi.

Niks, 2.b kl.

Izrādē mani iepriecināja, ka vilks vilka vilku. Es būtu vēlējusies, lai visu laiku būtu smieklīgi.es uzzināju, ka lācis ar vilku ir brālēni.

Samanta, 2.b kl.

Izrādē mani iepriecināja zīmējumi. Es būtu vēlējusies, lai būtu vairāk dziesmu.

Roberts, 2.b.kl.

Man ļoti patika, jo bija zīmēšana un rādīšana, un kad varēja zīmēt.

Gabriels, 2.b.kl.

Izrādē mani iepriecināja krāsa. Es būtu vēlējusies, lai izrāde notiktu vēl, jo man ļoti patika. Man ļoti patika aktieri, jo viņi bija ļoti smieklīgi.

Līva, 2.b kl.

Mani iepriecināja zīmējumi. Es būtu vēlējusies, lai beigās varētu uzjautāt jautājumu. Es uzzināju, cik dažādās formās var pārveidot vārdu vilks.

Eduards, 2.b kl.

Es uzzināju, kā vilks kļuva pelēks. Iemācījos, ka vilks ir labs. Uzzināju, ka vilkiem ir visvairāk dziesmu. 2 dziesmas es iemācījos. Un iemācījos kārtīgāk zīmēt, un 10 stāstus. Iemācījos interesantus ticējumus, uzzināju kā glezno. Man patika izrāde!

Leina, 2.a kl.

Es iemācījos, ka var draudzēties ar visiem, kas ir mums apkārt. Es uzzināju 10 jautras pasakas. Es iemācījos, ka labu darīt nav grūti, tas tikai jāgrib. Es uzzināju, ka vilki ir bijuši jauki un izpalīdzīgi. Es iemācījos, ka pasakas var arī uzzīmēt. Es uzzināju, ka putniņi var aizsargāties no vilkiem. Es iemācījos, ka jokot dažreiz ir slikti. Es uzzināju, ka ir jauki kopā dziedāt un dejot. Es iemācījos, ka neesmu vienīgā uz pasaules. Es uzzināju, ka gleznot ir grūti.

Dace, 2.a kl.

Es uzzināju, ka vilks tomēr dažreiz ir arī slinks. Vilks visiem dara sliktu, bet grib, lai visi viņam dara labu. Es uzzināju 10 dziesmas par vilku. Es uzzināju, ka koncerta laikā jāuzvedas klusi. Sapratu, ka paprasot piedošanu var uzlaboties attiecības ar citiem. Uzzināju, ka nedrīkst celt viltus trauksmi. Uzzināju, ka aktieriem ir sarežģīts darbs. Es arī sapratu, ka gribu  būt aktrise. Uzzināju, ka pieklājīgi ir koncerta beigās pasniegt puķes.

Linda, 2.a kl.

Iemācījos, ka var draudzēties ar vilku. Ļoti skaisti var zīmēt. Iemācījos dziesmu. Uzzināju, ka vilks ir ne tikai slikts, bet arī labs. Kad lapsene iekoda un lapsai sapampa aste. Suns vispirms bija tievs un tad palika resns, bet lācis bija resns un pēc tam tievs.

Gabriela, 2.a kl.

Uzzināju, ka vilku sauc par spīdaci. Kā taisa maizi. Ka ir tāda “vieglā” maize. Kā dzīvnieki cīnījās, kā gans jokojās, un ka ir jāiet ganos. Es uzzināju to, ka vilks ēd kazu. Es uzzināju, ka vilks ir arī labs. Es uzzināju, ka vilks gaudot tad, kad ir mēness.

Ralfs, 2.a kl.

Es uzzināju, ka vilks ir labs, un kā vilkam var aizsiet muti ciet. Es uzzināju, ka vilku apmānīja aita. Un to, ka vilku sauc Pelēcis. Es uzzināju, ka vilks guļ uz zemes. Un vienreiz gribēja apēst cilvēku, bet cilvēks nospēlēja dziesmu un vilks aizgāja uz mežu. Es uzzināju, ka putns vilkam izņēma ārā lielu kaulu no rīkles. Suns izglāba mazu bērnu. Es uzzināju, ka kāda saimniece nedod sunim ēst un nerūpējās par bērnu.

Alise, 2.a kl.

Uzzināju, ka vilkam garšo aitas. Iemācījos zīmēt aitas, lapsu, vilku, pūci, lakstīgalu, zaķi. Uzzināju, ka vilks var sadraudzēties ar suni. Uzzināju, ka vilks var būt labs. Iemācījos, ka nedrīkst melot. Uzzināju, ka lācis ir draudzīgs.

Jēkabs, 2.a kl.

Es uzzināju, ka ir ļoti daudz tautas dziesmu, ka vilkam garšo aitas un viņš ēd arī kazas. Tur dziedāja 4 dziesmas, un es iemācījos latviešu tautas dziesmu. Man patika gleznotāja. Uzzināju, ka vilkam ir spīdīgas acis. Tur vēl bija putni. Es uzzināju, kas ir gans un kā radās vilki.

Keita, 2.a kl.

Uzzināju, ka vilku sauc par pelēci. Vilks ēd kazas, jērus, aitas, un ka lapsai var aste uzpampt. Kā vilkam jāsien mute 9 reizes, lai viņš neēstu aitas un jērus. Brīnījos, ka vilks var būt arī draudzīgs un daudz var panākt ar darbu. Meliem ir īsas kājas. Kad esi pret citiem, citi ir pret tevi. Nevajag būt negausim. Ne viss ir tā kā izskatās. Ja strādāsi, dabūsi ko gribēsi.

Mariana, 2.a kl.

Iemācījos, ka nedrīkst muļķoties tad, kad vajadzīga palīdzība. Uzzināju, kā visi aktieri varēja nospēlēt daudzas lomas. Es iemācījos, ka nedrīkst daudziem darīt ļaunu. Es uzzināju, ka saimnieks bija dīvains. Es iemācījos zīmēt lapsu, uzzināju, kā var zīmēt koku ar pūci. Es iemācījos, ka vajag sliktam palīdzēt kļūt par labu. Uzzināju jaunu seno ticējumu, un cik smuki zīmē mākslinieki. Es iemācījos zīmēt ļoti smuki!

Marks, 2.a kl.

 Uzzināju, kā taisa maizi, ka ir jautri dziedāt dažādas dziesmas, var zīmēt uz sienas, un to darīja talantīga meitene. Uzzināju, ka vilks uzbrūk arī cilvēkiem, un lapsa nedraudzējas ar vilkiem. Vilkam ļoti garšo gaļa. Noklausījos daudz pasakas par vilkiem. Uzzināju, ka visi grib būt vilki un ļoti centās, lai varētu būt vilki.

Simona Karolīna, 2.a kl.

Es iemācījos, ka, ja es daru kādam slikti, un es prasu atnākt uz viņa māju, viņš jebkurā gadījumā teiks – “Nē!”. Iemācījos, ka nevajag zagt, nevajag strādāt muļķības, dusmoties. Domāju, vai irsim obligāti bija jādzeļ, kāpēc vilks vilka vilku, kāpēc visi bija vilki, un kāpēc viens vilks bija ar stabuli, bet suns ar kokli? Bija žēl vilku, jo viņam aizsēja muti.

Braiens, 2.a kl.

Es iemācījos, ka, ja tu vairākas reizes melo, tad nākamajā reizē neviens tev nenāks palīgā, kad tev tiešām to vajadzēs. Tāpēc nedari tā. Ja citiem dari sliktu, laipnību no viņiem negaidi. Es iemācījos, ka nedrīkst darīt to, kas pašam nepatīk. Es uzzināju, ka vārdam vilks ir vairākas nozīmes. Iemācījos, ka ne vienmēr visam var ticēt. No pasakas par vilku un suni iemācījos, ka laba daudz nevajag, un pārēsties arī nevajag. Es uzzināju, ka pasakās par vilku un aitām vilks izrādījās liels melis. Uzzināju, ka var vilkt skaņu, var vilkt līniju un var vilkt maisu ar vilku.

Marta, 2.a kl.

Iemācījos visādas vilku pasakas. Uzzināju, ka vilkam naktī spīd acis. Iemācījos daudz jaunus vārdus. Aktieri ne tikai dzied, bet arī zīmē. Tur skanēja daudz latviešu tautas dziesmas. Izrādē uzzināju daudz ko jaunu par vilkiem. Iemācījos pasakas par vilku un uzzināju, ka visas 10 ir tautas dziesmas. Uzzināju, ka viņi zīmēja to ko stāstīja. Uzzināju, kā zīmēt dzīvniekus.

Alise, 2.a kl.

 

Sagatavoja: Anda Zariņa

Programmas “Latvijas skolas soma koordinateore”

Rīgas 85.vidusskolā